“Bu hayat benim”…


Bu söze herkes kendi anlamını katar. Öyleki insan sayısı kadar farklı anlamlar çıkar ortaya bu aynı sözden.

Bana göre ise “bu hayat benim” diye hayatıma sahiplenirken, kastetmediğim: “istediğimi yaparım, ederim, söylerimde, afedersiniz “söverimde”, hesabım yok kimseye, kavga ederim, kırarım, dökerim”, vesaire… 

Bunlar değil…

Bu hayat benim ise direk olarak belli insanlara verecek hesabım yoktur ama bu hayatı bana veren gerçek Sahibine vermem gereken bir hesap vardır.

Bu hayat benim der iken, bana bir kere verilmiş. Bu güne kadar yaşadığım her günü, her saati, dakikayi ve saniyeyi sadece bir kez yaşayabildim. Geri dönüşü yoktu, tekrar yaşayamadım, zaman içinde geri dönemedim. Bunu yapma imkanım da yok. Zamana hakim değilim. 

Bana bir kere veriliyorsa bu hayat, Ve hesabını yine yalnız, sadece ben vereceksem, BU GÜN den sonra, ona göre hareket etmeliyim.

Tabiki doğrudan veya dolaylı bağlı olduğum başka insanlar ve elimde olmayan bazı hayat şartları bu hayatıma bir yön verirken beni çok veya az etkileyecektir. 

Seçimini yapamadığım ve yapabildiğim her ilişkide bir role sahibim, dolayısıyle de belli bir sorumluluğum var. 

Evlat, kardeş, abla, abi, arkadaş, kuzen, akraba, torun, eş, gelin, damat, elti, görümce, komşu, anne, baba, vs,( saymakla bitmez) olarak hayatımızı sürdürmekteyiz, ve paylaşmaktayız.

Tabiki ne kendimiz başkasının ne de başkası kendimizin hayatının tamamına hükmetme hakkına sahip değiliz. 

Bunu belki de en çok evlat sahibi olunca anlıyor insan. Sürekli bir güç savaşı içerisinde olduğu evladı aslında ona ayit değil. Ama en çok onunla etkileşim içerisindedir.

Ne gariptir ki “bu hayat benim” diye düşünmeye başladığı andan itibaren bu uğurda mücadele eden insan, adeta başkaldıran insan, evlat sahibi olunca öyle bir sınanır ki, itiraz ettiği hataları evladına karşı yaptığını anlar. 

Bazende evlat anne-babasına karşı aynı etkiye sahib olur.

Ne yer, ne içer, nerede yaşar, ne yapar, nasıl düşünür, neyi tercih eder, neye inanır, neyi sever, kimi sever, nereye gider, nereden gelir, neye karar verir, ne okur, ne söyler, ne pişirir, neler duyar, çalışmak ister, çalışmak istemez, kiminle hayatını birleştirmek ister, kimlerle arkadaşlık yapmak ister,…? 

Bu gibi sorulara bakarsak herkesle aynı eşitlikte ve aynı oranda hayatına “mü-dahil” hakkına sahip olmadığımızı düşünüyorum.

“Bu hayat benim” deyince en çok acele etmek gelir aklıma. Bir an evvel kendine gelip hedeflerinin peşinde koşmak. Bu uğurda bağımsız olmadığını farkederek etrafındaki insanlarla saygı ve saygınlık çerçevesinde hayatına yön verebilmek. Sorumluluklarına sahip olarak, hayallerini gerçekleştirmek. Aynen öyle de haklarını iyi bilip sahiplenmek. Bu hayat benim ve bir an önce hareket etmezsem, bende önce başkaları hayatımı çoktan planlamış olmakla yetinmeyip uygulamaya geçmiş bile olacaklardır. Diğer yandan başkasının hayatına saygı göstermem gerektiği bilincinde olmalı.

Hayatların kesiştiği noktalarda bize yol gösterecek olan evrensel mesaja kulak assak zaten problemlerin çoğu çözülmüş olacak.

Bize bu hayatı veren güzel Rabbim elbette oluşabilecek sorunların çözümünü sunmuştur bize. Biraz olsun elimizi vicdanımıza götürüp benliğimizden sıyrılırsak umulur ki, penceremiz çok net görüntü verecektir ve bakışımız değişecek. 

“Bu hayat benim” derken mutlaka bir başkasının da kendi bir hayatı olduğunu bilmek gerekir. 

Hayatlarımıza bir şekilde ortak olanlara karşı bu “ortaklıktan” doğan haklarımıza sahip çıkarken karşılıklı empati yapmak gerekir. Kendi sınırlarımızı çizip, karşıdakinin sınırlarına saygı duymalıyız. 

Bir evlat annesinin “aşırı müdahalesini” şikayet ederken ona karşı aynı müdahil tavırda, o benim annem diyerek, bulunamaz mesela.

Güzel günler temennisiyle…


Geplaatst in: Blog

Geef een reactie

