Ben ne yazacaktım?


Günlük elimizde kağıt kalem veya laptopla gezmiyoruz ki, öyle çok yazıp ta paylaşmak istediklerimizi anında yazalım.

Öyle günler olmuştur ki, gece tam ışığı söndürüp yastığa başını koyarsın da dilin bir şeyler mırıldanır. Kalkıp ışığı yakıp masamın başına geçsem, ilham uçup gidecek. Bazen en yakın dostuna bir sms atarsın onunla paylaşırsın.

Kabul ediyorum akıllı telefonların yayılmasıyla birlikte anında bir şeyleri sosyal medya yoluyla aktarır olduk. Durum öyle bir boyut almış ki bakıyorum herkes bir değil belki binlerce “paylaşım” yapar olmuş.

Bu da beni sosyal medyadan soğutuyor. Çünkü paylaşım derken bir fikir alışverişi, karşılıklı bir şeyler paylaşmak geliyor aklıma. Ve son zamanlarda bakıyorum ki sadece paylaş butonuna tıklayıp duruyoruz. Sosyal medya iletişim yollarını çoğalttıkça insanlar birbirinden uzaklaşıyor. Ne yaman bir çelişki.

Her neyse, bazen bir meseleyi avaz avaz haykırmak isteyenler, bir tweet ile yetinebiliyor. Anında dünyayla paylaştım.

Bazen de uzun uzun yazacağım, ehemmiyet gösteren okursa okur dediğimiz konuları ise bir facebook iletisine sığdıramıyoruzdur.

Bunlar bir kenara, günlük işlerinin arasına yazma işini sıkıştırma problemimiz de yok değil.

Bu sebeple telefonumdan bağlanarak ilgimi ve tepkimi çeken herhangi bir yazı, haber veya bir olayla alakalı vakit bulunca düşüncelerimi uzun uzun yazacağım diye telefonuma not yazıyorum. Aradan bir zaman geçtikten sonra notlara anlamsız baka kalıyorum tıpkı şu an da ki gibi. Aceba ne yazacaktım?

Hele doğma büyüme gurbetçi çocuğu, klavyeyi AZERTY Flemekçe/Fransızca diliyle kullanmayı öğrenmiştir, fakat kendini bildi bileli Türkçe düşünür, hisseder, dolar taşar (bunu diğer iki dil ile de yaptığı oluyor) ama bilgisayarındaki AZERTY klavyesinden Türkçe karakterleriyle yazmaya çalışırken bin bir takla atladığını fark eder.

Sonraki hedefim güzel bir Türkçe klavye almak olsun.

 

Geplaatst in: Blog

Geef een reactie

