Gurbetçi evladı…


16 temmuz 1964 senesinde Belçika ile Türkiye arasında ikili işgücü anlaşması imzalanmıştır. Benzer anlaşmalar o dönemlerde Fas ve Italya ile de saglanmıştır. Sonrası malumdur, en az 50 yillik bir miras kalmış geriye.

Bu 50. yılı anmak adına bir kac yıl önceden bir cok ceşit faaliyetler ve etkinlikler duzenlenmiştir ve hala duzenlenmektedir.

Bende bir göcmen cocugu ve torunu olarak bu 50 yıllık mirasa bakmadan gecemeyecegim. Ilk gelenlerin yaşadıklarını birebir yaşamamış olsamda, onların vesilesiyle cok rahat koşullarda yaşama imkanı bulmus olsamda, benim ve bizim de vardir elbet bir hikayesi. Bir cok bilgi, ani, fotograf ve video göruntusuyle karşılaşınca karmakarışık duygulara boguluyor insan.

Bu yazımdakı maksadım tum bu etkinlikler ve bilgileri buraya aktarmak degildir. Bende dilim döndugunce, kalemim yazdıgınca, yada klavyem musade ettigince bu mirasın bende bıraktıklarını ve hala yogurmakta oldugu bir takım seyleri paylaşmak isterim.

Bir cok vesileyle icimden gecenleri yazıp paylaşmak istedim ama en son karşılaştıgım bir röportaj buna vesile olacaga benziyor galiba. Bu röportajı ilerleyen zamanda paylaşmayı hedefliyorum. Konuyla ilgili kaynaklar elbette bununla sınırlı kalmayacak.

Avrupanın göbeğinde, Brukselde bu göçün attığı tohumlar filizlenmeye başlamış ve ilk gelenlerin bir torunu, ve evladı olarak, biz de dünyaya gözümüzü açmışız. Gurbetçiyiz diyen anne babam, dedem ve anneannem gibi yakınlarıma hak veriyorum. doğup büyüdükleri memleketi bırakıp gelmişler. Benim gibi gurbetde doğanlarında de hikayesi biraz farklı diye düşünüyorum. Kendime hep gurbetçi cocuğu ve evladı olarak baktım. Ancak öyle çıkabıldım işin içinden.

İlk gelenlerin hikayesini yansıtan röportajlar özellikle Belçikanın Belçika kökenli yerel halkında bir nebze olsun farkındalık oluşturması beklenirken, aynı zaman Türkiyeli vatandaşlarımızında bir nebze olsun empati yapmasına vesile olur İnşallah. Bize buralarda “yabancı” fakat Türkiyede de “yabancı” gözüyle baktılar.

Onun içindir ki, bir Faslı evladı belki Türkiyeli birinden daha cok hemşehrim gibidir. Benim gibi gurbetçi Türk evladı zaten benden gibidir. Ne bir Belçikalının ne de Türkiyelinin anlayamayacağı bir çok ortak noktalarımız vardır.

Buraya bir virgül koyarak belki seri halinde gelişecek yazılarda görüşmek üzere diyorum.

Seher

Geef een reactie

