Bir başlık bulamıyorum…


Tamam kabul biz de insanız, bizim de hatalarımız olmuştur elbet. Yanlışlarımızı söylediğiniz için teşekkür dahi etmek boymuzun borcu. Ah burada “biz” ve “siz” veya “onlar” gibi kavramlar kullanmak istemezdim.
Lakin nasıl anlatayım o halde meramımı?
Çünkü “siz” diye parmak gösteriliyor.

Tamam hatalarımıza işaret edilsin başüstüne.
Fakat bu anlatılan hataların tek taraflı olduğuna inandıramazsınız beni. Benim gibi cahiller yüzünden varsa yapılan hatalar. Bunları gönlü saf ve duru olan adanmış ruhlara mal etmek nasıl bir insafsızlık?

Anlamıyorum anlayamıyorum…

Sadece bir kin seziyorum sanki. Öyle değildir belki. Rabbimin beni yanıltması için dua ediyorum.

Farzedin iki kardeş var. Her ne kadar birbiriyle didişseler bile yinede kardeşimdir o benim der. Hatasını çekinmeden yüzüne söyler ama kesinlikle bir kin gütmez. Ne kadar kızarsa kızsın. Sırf hatasına kızar. Onu o yoldan kurtarmaya çalışır. İşte hatasını yalnız bunun için kardeşine söyler. Elaleme maskara yapayım diye kulaktan dolma şeylerle kırmaz gönlünü. Sırf ifşa etmek için bir ayıbı varmı diye kusur aramaz. Çünkü bilirki kendisi de kusursuz değildir. Bir şekilde el ele tutuşup biri düştüğünde öbürü kaldıracaktır bu yolculukta.

Öyle kırgın ki bu kalem yazmak istemiyor. Bir günah keçisi gibi itilip kakılması… Başkasından duysa takmaz bile fakat ona “sen” veya “siz” diye işaret edip yerden yere çarpan sözleri gönül dostum dediklerinden duyunca yapamıyor. Aynı gaye-i hayal için yaşayanlardan… Gönlü kırılıyor. İşte tam şurada asıl onun imtihanı başlıyor.
Bilse yaparmı bu gönül dostu. Yaralamaz. O nedenle koyma gönül diye direniyor… Ve bu kargaşadan bir an evvel çıkılması için tek çaresi olan duaya yöneliyor….

14/01/2014

not: memleket de esen sert rüzgarların gurbetçilere tesiri

Geef een reactie

